Spelregels

De Marcom Student Battle bestaat uit twee ronden; de voorselectie en de finale.

Voorselectie / Pre-pitch
Elk studententeam moet aan de hand van een case een two-minute pitch houden. Deze pitch moet per video verstuurd worden naar de (jury). Nadat je bent aangemeld, ontvang je de briefing per mail. De opdrachtgever van de case is het merkBlack Label Amsterdam

Teams
De teams bestaan uit 3e enĀ  /of 4e jaars HBO-studenten. Een team kan maximaal uit 5 personen en minimaal uit 3 personen bestaan. Elk team heeft een begeleidend docent vanuit de eigen opleiding. Er mogen maximaal twee teams ingeschreven worden per opleiding.

Finale
Uit de pre-pitch worden 5 teams gekozen die in de finale mogen strijden om de eerste plaats. Op de dag zelf is er een uitgebreide briefing van het marketingcommunicatievraagstuk waarover de teams zich gaan buigen. Deze briefing heb je echter al drie weken van te voren ontvangen. Zodoende ben je in de gelegenheid om alvast onderzoek te doen. Op de finaledag is er de tijd om aan het marketingcommunicatieplan te werken, waarbij het uiteindelijke doel is om een goed en gedegen advies op te leveren inclusief een creatief concept. Gedurende de dag krijgt elk team een coach uit het bedrijfsleven toegewezen (art directors, strategen). Aan het einde van de dag krijgt elk team 15 minuten de tijd om de jury, bestaande uit de opdrachtgever en mensen uit het marketingcommunicatievak, te overtuigen.

Prijs
Naast de eer, wint elke student van het winnende team een mooie geldprijs.

Geef een reactie

  • Case